Friday 11 March 2011

Hikayat Merong Mahawangsa

assalamualaikum semua? amacam? sihat? insyaAllah semua sihat2 eh :)

tanggal 10mac2011 filem Hikayat Merong Mahawangsa (HMM) telah direlease ke panggung wayang seluruh negara.
dan aku dgn semangatnya pun pegi la wayang 10mac (khamis) haritu. nak tgk HMM punya psl. :)
sebelum tu ada gak ajak member aku, alep dgn akem. tp khamis paginya diorg tak dpt dtg.
aku tak kisah. mmg dah target nak tgk filem ni walaupun sorg2. hahaha. pe aku kesah.

sampai kat MP pukul 10. lepak2 jap. awal lagi. counter bukak pun pukul 11.
pukul 11 aku serang counter, 'kak, HMM. satu eh' haha. akak, 'satu je?'. aku, 'satu je kak'. hehe
sebelum masuk beli 100plus dgn popcorn satu. hehe. layan lah aku filem 1jam50minit tu.
starting dah agak style. hahaha.
habis je filem tu, pandangan aku, filem ni best la. mcm tak caya aky tgh tgk filem org melayu buat. :)
mmg berbaloi2 la RM8 beli tiket. hehe. best gak layan wayang sorg2. hehe.
dlm panggung tu, ada la mamat duduk belakang aku pun sorg gk. agaknya dia mcm aku lah. haha.
yg lain ada yg couple, serabut je aku tgk. geli geli geli. then ada pakcikmakcik tgk gak. sweet habis. haha.
yg ni aku tak kisah la psl dah halal. yg HARAM ni buat spoil HMM je. hahaha.
pakai, makan minum pun mak bapak tanggung lagi.

tgk wayang pun dpt pengajaran. kalau nak tgk, takyah la tgk dgn couple. menimbulkan prasangka org lain terhadap kau jee. tgk jela dgn member2 mcm aku ni (bukan cite HMM la tapi).

di kesempatan ini, izinkan aku memberi sepatah dua (walaupun sebenarnya lebih). hehe.
sakit mata aku tgk org dating segala bagai ni. merosakkan minda jee. totally! bukan nak ckp apa la tapi, mmg mcm tak kene. aku pun taktau asal, tp mmg mcm tu la aku rasa. hoho.
nak2 yg pegang2 tgn, peluk2. lemah la aku tgk. serius lemah. hahaha. rasa nak je sepuk kau tahu!

ada hadith yg mengatakan bahawa, cucuk tombak yg berkarat kat kepala lebih baik drpd bersentuhan lelaki dan perempuan yg bukan mahram.
jadi beringat la anda yg berada di luar sana.

tugas sesama Muslim mmg utk saling mengingati. org yg mengingatkan pun ingat, yg diingatkan pun ingat.
insyaAllah, sama2 la kita menuju ke arah kebaikan :)

sampai sini je nukilan utk kali ni. jaga diri korg. remember, Allah selalu memerhatikan kita kerana Dia Maha Melihat! :)

salam alayk aidhon!

No comments:

Post a Comment