Tuesday 15 March 2011

Hikayat Merong Mahawangsa 2. must read.

assalamualaikum. apa khabar semua? harap sentiasa berada dlm keadaan yg baik. insyaAllah. alhamdulillah, masih lagi berkesempatan utk post blog ni. taktau lah berapa panjang lagi umur kita kan :)

pada 15mac2011, aku keluar rumah, lepak2 dgn member2 sbpis aku dulu. hehe. ahmad azfar, syafiq k, huzaifah ngn alep daud. bukan senang nak jumpa diorg ni (azfar, syafiq, cepah). so, ada kesempatan ni, jumpa la diorg. bukan selalu kan :) nak2 pulak aku mmg rapat dgn diorg. hehe.


so, aku gerak dr rumah dlm pukul 9.30 mcm tu. then terus ke mahkota parade. azfar dah sampai dulu dgn syafiq. then aku jumpa diorg kat dlm mp tu. dah lama tak jumpa. azfar dah makin kurus, syafiq still same as usual. as simple as he can be. haha. then dah jumpa, salam2 apa semua, cepah dgn alep lak dtg. kitorg pusing2 mp jap. then cadang2 nak buat apa nnt. katanya nak tgk wayang. ok lah. layan je la. hehe. tp nak tgk kat gsc dataran pahlawan la. kat depan je pun. then jalan2 sampai dp, g gsc dia. ramai gak la org. :)

azfar pegi kat kaunter, nak beli tiket. kitorg tak kisah nak tgk cite apa pun. apa2? Rango 5 org. haha. layan Rango. Johny Depp. mmg best. sama je perangai mcm dlm POC. kelakar. hahaha. cite tu lama la gk. dlm 1jam45minit. sambil makan popcorn dlm tu. habis dlm pukul 1.45 lbh kurang. pergi surau dp yg sempit tu. haishh. buat la besar sket. hahaha. aku ni dah la besar. XD lupa nak ckp. keluar je wayang lepas tgk Rango, budak2 ni semua gentle, layan wayang lagi. haha. cite nyer? HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA. haha. cite yg aku dah tgk. tp diorg belum lg la. aku pun set je. aku g kaunter. beli HMM 5. duduk belah tepi. layan. mmg best pun. aku tak kisah :)

lepas solat zuhur, pegi makan kat kedai mamak. masing2 bayar sendiri. haha. kalau dah keje boleh la nak belanja2 kan. then cepat2 pegi gsc. HMM dah nak start, pukul 2.40pm. kali ni msk tak beli apa2. dah kenyang. alhamdulillah. syukur2. nabi dulu pun hidup susah. kalau takde makanan, nabi puasa. kita ni dah cukup senang dah. tu pun still susah nak bersyukur. masuk balik cite. tgk la HMM. lama gak. dalam 1jam50minit. aku duduk sebelah syafiq. hehe. tgk2 babak2 dia lawan apa semua. ramai jugak yg tengok.

habis je cite. keluar. terus pegi surau mp. solat asar pulak. azfar pun park kereta dia kt sana. tiket syafiq balik seremban pukul 5.30. sampai2 je kat mc, bas dia da jalan. lambat dlm 10 minit. terpaksa la dia beli tiket baru :) pukul 6.30. then azfar teman dia sampai dia naik bas. aku balik naik bas balik rumah. bas biasa je. takde express pun. hahaha. sampai rumah dlm pukul 7. lambat sungguh. haha. lupa nak ckp.

ohh. lupa nak ckp. sebelum tgk Rangi, azfar belanja kitorg mkn kek secret recipe. thank u azfar. haha. aku amek satu slice choc indulgence. member2 yg lain ada yg amek strawberry, butter. macam2 lagi. haha. kitorg tukar2 la time mkn tu. we owe u azfar. :) thats what we call friendship :)

masing2 sudah sampai rumah. alhamdulillah. hari ni mmg best. nnt kalau panjang umur kita jumpa lg eh guys.
kau org mmg best! :)

apa pengajaran hari ni? hmmm. persahabatan. kitorg mmg baik dr zaman sekolah lagi. dkat sekolah dulu lagi, kitorg mmg biasa nya blanja2 ni. nak2 kalau mlm balik wajib. mlm tu jarang nak blaja. ddk kantin, mkn2, borak2. haha. aku rindu saat2 tu semua. tak lupe gak. ada member aku lg sorg. akmal haziq. kat uitm puncak alam. bila lagi kitorg boleh jumpa kau bro? we're rhazes kan (al-razi, nama kelas kitorg).

jadi, bila kita dah bina persahabatan dgn someone, jaga dgn baik. bersahabat kerana Allah. ingat tu ye. jg kawan kita baik2. skrn mmg susah nak jumpa kwn2 yg betul2 baik. ingat ye :)

ada masa kita keluar lagi kwn. miss u guys :) ukkhwah fillah.

salam alayk aidhon :)

1 comment:

  1. merayap je keje hang hahaha... wah.. dak2 uh x blek mesir agy ke?

    ReplyDelete